اشتراوس، انسلم؛ کوربین، جولیت (1394) مبانی پژوهش کیفی، فنون و مراحل تولید نظریۀ زمینهای، ترجمۀ ابراهیم افشار، تهران: نشرنی.
دریفوس، هیوبرت (1383) دربارۀ اینترنت: نگاهی فلسفی به اینترنت؛ آنچه اینترنت نمیتواند انجام دهد، ترجمۀ علی ملائکه، تهران: گام نو.
سلیمی، سمانه؛ فردین، محمدعلی (1399) «نقش ویروس کرونا در آموزش مجازی، با تأکید بر فرصتها و چالشها»، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، شمارۀ 2: 49- 60.
عباسی، فهیمه؛ حجازی، الهه؛ حکیمزاده، رضوان (1399) «تجربۀ زیستۀ معلمان دورۀ ابتدایی از فرصتها و چالشهای تدریس در شبکۀ آموزشی دانشآموزان (شاد)»، تدریسپژوهی، شمارۀ 3: 1- 24.
کرسول، جان (1391) پویش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب از میان پنج رویکرد (روایتپژوهی، پدیدارشناسی، نظریۀ دادهبنیاد، قومنگاری، مطالعۀ موردی)، ترجمۀ حسن دانایی فرد؛ حسین کاظمی، تهران: صفا.
محمدی، مهدی؛ کشاوزی، فهیمه؛ ناصری جهرمی، رضا؛ ناصری جهرمی، راحیل؛ حسامپور، زهرا؛ میرغفاری، فاطمه؛ ابراهیمی، شیما (1399) «واکاوی تجارب والدین دانشآموزان دورۀ اول ابتدایی از چالشهای آموزش مجازی با شبکههای اجتماعی در زمان شیوع کرونا»، پژوهشهای تربیتی، شمارۀ 40: 74- 101.
Adnan, M.; Anwar, K. (2020) “Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students'
perspectives”, Journal of Pedagogical Sociology and Psychology, Vol. 2, Issue 1 No.16: 36–52.
Babu, D.G.S.; Sridevi, D.K. (2018) “Importance of E-learning in Higher Education: A study”, Int. J. Res. Cult. Soc, No.2: 84–88.
Basilaia, G.; Kvavadze, D. (2020) “Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia”, Pedagogical Research,
No.5 (4): 10.
https://doi.org/10.29333/pr/7937.
Bezhovski, Z.; Poorani, S. (2016) “The evolution of e-learning and new trends”, Inf. Knowl. Manag, No.6: 50–57.
Choi, D.; Kim, j. (2007) “ERP training with a web-based electronic learning system: The flow theory perspective”, International Journal of Human-Computer Studies, No.65(3): 223-243.
Corbin, J.; Strauss, A .(2015) Basics of Qualitative Research, Thousand Oaks, London: CA Sage.
Coman, C.; Tiru, L.; Schmitz, L.; Stanciu, C.; Bularca. M. (2020) “Online Teaching and Learning in Higher Education during the Coronavirus Pandemic”, Students’ Perspective, sustainability, pp 1- 24.
Ferdousi, B. J. (2009) “ A study of factors that affect instructors’ intention to use e-learning systems in two-year colleges”, (Doctoral dissertation, Nova Southeastern University). Ferdousi, B. J. (2009).Kanuka, H.; Anderson, T. (2007) “Ethical issues in qualitative elearning research”, International Journal of Qualitative Methods, No. 6(2): 20-39.Keegan. D. (1986) The foundations of distance education, London: Croom Helm.
Kit Looi, C.; Chan. S.; Wu. L. (2021) “Crisis and Opportunity: Transforming Teachers From Curriculum Deliverers to Designers of Learning”, Radical Solutions for Education in a Crisis Context (pp.131-145).
Lee, B.-C.; Yoon, J.-O.; Lee, I. (2009) “Learners’ acceptance of e-learning in South Korea: Theories and results”, Comput. Educ, No.53: 1320–1329.
Liaw, S. S. (2008) “Investigating students’ perceived satisfaction, behavioral intention, and effectiveness of e-learning: A case study of the Blackboard system”, Computers & Education, No.51(2): 864-873.
Pokhrel, S.; Chhetri, R. (2021) “A literature review on impact of COVID-19 pandemic on teaching and learning”, Higher Education for the Future, No.8(1): 133–141.
Raheem, B. R.; Khan, M.A. (2020) “The role of e-learning in Covid-19 crisis”, Int. J. Creat. Res. Thoughts, No.8: 3135–3138.
Rosenberg. M (2006) Beyond E- Learning: Approaches And Technologies to Enhance Organizational Knowledge, Learninge, and Performance, San Francisco: Wiley.
Sangrà, A.; Vlachopoulos, D.; Cabrera, N. (2012) “Building an inclusive definition of eLearning: an approach to the conceptual framework”, Int. Rev. Res. Open Distance Learn, No.13: 145–159.
Sangrà, A.; Vlachopoulos, D.; Cabrera, N.; Bravo. S. (2011) “Towards an inclusive definition of e-learning; eLearn center UOC”, Barcelona, Spain, 2011.
Sherry, L. (1996) “Issues in distance learning“, Intenational Journal Of Educational Telecommunications", No.1(4): 337- 365.
Sintema, E. J. (2020, April 7) “Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students:
Implications for STEM education”, EURASIA Journal of Mathematics, Science and
Technology Education, No.16(7). https://doi.org /10.29333/ejmste/7893.
Verduin, J. (1991) “Distance Education: The foundations of effective practice”, Sanfrancisco, ca: jossey bass.
Yang, C. (2020) Exploring the Possibilities of Online Learning Experiences, Unpublished
doctoral dissertation, Teachers College: Columbia University, Downloaded from erj.khu.ac.ir at 10:10 +0430 on Monda.