برناردز، جان (1390) درآمدی بر مطالعات خانواده، ترجمة حسین قاضیان، چاپ سوم، تهران: نی.
حقیقتیان، منصور و همکاران (1390)، «تأثیر روابط خانوادگی بر بهداشت روانی فرزندان در شهر اصفهان»، تحقیقات نظام سلامت، سال هفتم، شمارة 3: صص353-363.
صادقی فسایی، سهیلا و زهرا میرحسینی (1396) «زندگی پس از زندان؛ چالشهای بازسازی برای زنان»، پژوهشهای راهبردی امنیت و نظم اجتماعی، دورة ششم، شمارة 3: صص31-50.
صدیقسروستانی، رحمتالله (1386) آسیبشناسی اجتماعی (جامعهشناسی انحرافات)،تهران: سمت.
سید موسی طباطبایی، ایمان اله بیگدلی، غلامحسین بیابانی، طاهره حدادی (1392)، «بررسی میزان اختلالات روانیـرفتاری در کودکان دارای والدین زندانی مقیم زندانهای استان سمنان»،فصلنامه طب انتظامی، دوره 2، شماره1،،صص 21-29.
عظیمزاده، شادی و گلاویژ شیخالاسلامی (1393) «از مادر معتاد تا فرزند بزهکار، الگوی رشد مجرمانه مبتنی بر بزهدیدهشناسی ثانویه»، مجلة حقوقی دادگستری، دوره78 ، شماره88 ، صص187 -211.
کرسول، جان (1394) پویش کیفی و طرح پژوهش، انتخاب از میان پنج رویکرد (روایتپژوهی، پدیدارشناسی، نظریة دادهبنیاد، قومنگاری و مطالعة موردی)، ترجمة حسین داناییفرد و حسین کاظمی، چاپ دوم، تهران: صفار.
گیدنز، آنتونی (1386) جامعهشناسی، ترجمة منوچهر صبوری، چاپ بیستم، تهران: نی.
فلاحتپیشه، مریم و همکاران (1395) «خانوادة نابسامان، تجربة زیستة دختران فراری ساکن کانون اصلاح و تربیت از دارابودن خانواده»، مجلة دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دورة بیستوششم، شمارة 139: 149-165.
محمدپور، احمد (1389) روش در روش: دربارة ساخت معرفت در علوم انسانی، چاپ سوم، تهران: جامعهشناسان.
نوغانی، محسن (1386) «تأثیر نابرابریهای سرمایة فرهنگی بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان پیشدانشگاهی در دستیابی به آموزشعالی»، تعلیم و تربیت، سال بیستوسوم، شمارة 3: 71-107.
Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
Dallaire, D. H., & Thompson, M. J. (2016). “Incarcerated Parents”. Encyclopedia of Adolescence, 1
Ferraro, K. J., Johson, J. M., Jorgensen, S. R., & Bolton Jr, F. G. (1983).” Problems of prisoners' families: The hidden costs of imprisonment”. Journal of Family Issues, 4(4), 575-591.
Luther, K. (2016). Stigma Management among Children of Incarcerated Parents. Deviant Behavior, 37(11), 1264-1275.
Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Sage.
Nichols, E. B., Loper, A. B., & Meyer, J. P. (2016). Promoting educational resiliency in youth with incarcerated parents: The impact of parental incarceration, school characteristics, and connectedness on school outcomes. Journal of youth and adolescence, 45(6), 1090-1109.
Poehlmann-Tynan, J., Burnson, C., Runion, H., & Weymouth, L. A. (2017). Attachment in young children with incarcerated fathers. Development and Psychopathology, 29(2), 389-404
Poehlmann, J., Eddy, J. M., Dallaire, D. H., Zeman, J. L., Myers, B. J., Mackintosh, V. & Loper, A. B. (2013). “Relationship processes and resilience in children with incarcerated parents”. Monographs of the Society for Research in Child Development, 78(3), vii-viii.
Robillard, A. G., Holliday, R. C., Dehart, D. D., Lewis, K., Rutherford, Y., & Amutah, N. N. (2016). “An exploratory study examining risk communication among adolescent children, their incarcerated mothers, and their caregivers”. Journal of health care for the poor and underserved, 27(2), 101-119.
Silverman, D. (2013). Doing qualitative research: A practical handbook. SAGE Publications Limited.
Zeman, J., Dallaire, D., & Borowski, S. (2016). “Socialization in the Context of Risk and Psychopathology: Maternal Emotion Socialization in Children of Incarcerated Mothers”. Social Development, 25(1), 66-81.