@article { author = {Maghsoodi, Soudeh and Farmitni, Fateme}, title = {Study of the Content of Manuscripts on Classroom Chairs in Shahid Bahonar University of Kerman; A Focus on Vadalism}, journal = {Journal of Iranian Social Studies}, volume = {12}, number = {4(ویژه نامه کرمان)}, pages = {89-107}, year = {2018}, publisher = {انجمن جامعه شناسی ایران}, issn = {2008-3653}, eissn = {2783-3429}, doi = {}, abstract = {The present study aims to investigate and identify the contents of the manuscripts written on classroom chairs in Shahid Bahonar University of Kerman. The study categorizes the manuscripts in categories of life, love, social norms, educational issues, and relationship between the two sexes. The research was conducted with descriptive approach of content analysis. Based on direct observations, 3961 manuscripts were collected from the surface of chairs in classrooms of seven faculties and then were analyzed using SPSS software. The findings of the research reveal that among social concepts, educational issues are most commonly found in seven faculties studied. After educational issues, love, social norms, attitudes toward life and relationship between the two sexes are the important subjects among the written manuscripts.}, keywords = {Vandalism,Classrooms,Handwritings on Chair,Shahid Bahonar University of Kerman}, title_fa = {بررسی محتوای صندلی‌نوشته‌های کلاس‌های درس دانشگاه شهید باهنر کرمان از حیث مقولات اجتماعی، با تأکید بر پدیدةخراب‌کاری}, abstract_fa = {خراب‌کاری (وندالیسم) به تخریب ارادی، مداوم و مکرر اموال عمومی گفته می‌شود. خراب‌کاری روش مطلوب جوانان برای ابراز سرخوردگی، انتقام‌گرفتن یا نشان‌دادن خشم، ایجاد هیجان یا جلب توجه در موضوعی خاص است که به‌دلیل خسارت‌هایی که ایجاد می‌کند، بسیاری آن را جرم تلقی می‌کنند. پژوهش حاضر به‌منظور بررسی و شناسایی مطالب حک‌شده بر صندلی‌های کلاس‌های درس دانشگاه شهیدباهنر کرمان تدوین شده تا اهداف خراب‌کارها را از این اعمال بررسی کند. مقولات پژوهش با توجه به مشاهدة اولیة دستة صندلی‌ها و مطالعة مقدماتی تحقیقات پیشین، در قالب مفاهیمی چون زندگی، عشق، هنجارهای اجتماعی-مردمی، مسائل آموزشی و رابطة بین دو جنس تنظیم شد. روش تحقیق توصیفی و تکنیک پژوهش مشاهدة مستقیم و تحلیل محتواست؛ به‌این‌معنی که مطالب حک‌شده روی صندلی‌ها (شامل 3961 مطلب) فیش‌برداری و سپس، بر حسب موضوع، طبقه‌بندی شد و با استفاده از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس تجزیه و تحلیل انجام گرفت. یافته‌ها نشان داد که بیشترین مطالب و مفاهیم اجتماعی، اشکال و تصاویر، نام‌ها، مطالب لاتین، تاریخ‌ها، اعداد و گفت‌وگوها به دانشکدة ادبیات و علوم انسانی و کمترین مطالب به دانشکدة فیزیک تعلق دارد. از میان مفاهیم اجتماعی، مسائل آموزشی بیشترین فراوانی را در هر هفت دانشکده به خود اختصاص داده‌اند. به‌لحاظ فراوانی نیز، پس از مسائل آموزشی، عشق، هنجارهای اجتماعی-مردمی، نگرش به زندگی و رابطة بین دو جنس در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.}, keywords_fa = {خراب‌کاری,صندلی‌نوشته,کلاس درس,دانشگاه شهیدباهنر کرمان}, url = {http://www.jss-isa.ir/article_37922.html}, eprint = {http://www.jss-isa.ir/article_37922_da8545e1a81e6a057823a50149b2685a.pdf} }